פרוייקט זהות והתבגרות של תיכון חושן עם בית אבות משען

בית ספר חושן ומשען

פרוייקט זהות והתבגרות של תיכון חושן עם בית אבות משען

 

הכל התחיל בתוכנית הלימודים שעסקה בנושא זהות.

בשיעורים הגדרנו מהי זהות, למדנו על מאפייני גיל ההתבגרות וקראנו טקסטים ושירים בנושא זהות.

כחלק מהשיעורים למדנו על הציירים הכי משפיעים באומנות, מראשית האומנות ביניהם פיקאסו, דה ווינצ'י וואן גוך ועד אומנות עכשווית כמו של חנוך פיבן.

במסגרת התוכנית ביקרנו במוזיאון ישראל בתערוכות השונות המתייחסות לזהות ואל דיוקן. צפינו בסרט דוקומנטרי "אומנות בזבל"  וראינו סדרות הקשורות לתרומה לקהילה ולעבודה מול מבוגרים.

חשבנו ביחד עם התלמידים כיצד ניתן לתרגם את כל מה שלמדנו לעשיה מוחשית. הרעיון ליצור מפגש עם קשישים ולעבור איתם את אותו התהליך שהם עברו בא מהתלמידים ובכך פתחנו את הנושא. במשך מספר שעורים בינינו מספר מפגשים שמשלבים הכרות מעמיקה המתבססת על ראיונות עומק שהתלמידים בצעו. הראיונות גרמו לקשישים לחזור אל העבר, לחשוב על הדרך שעברו, לדבר על  החששות והאכזבות מול תחושת הסיפוק והגאווה.  אלו הציפו שאלות בקרב התלמידים שלנו על העתיד שלהם. בכל מפגש יצאנו עם הארה חדשה אשר הציבה אותנו מול הבחירות שעשינו ונעשה. בכל מפגש התבוננו עוד קצת פנימה וגילנו על  עצמנו דברים חדשים. כל אלו באים לידי ביטוי בדיוקן האישי של כל אחד.

אחד הדברים שהיה לנו חשוב בין הילדים לקשישים הוא שהקשישים באמצעות המפגשים שהם הצליחו להעביר לילדים מהם ערכים, מהם נתינה, מהי קדושת החיים, על מה נלחמים, מה חשוב בחיים, אהבת המדינה.
ומתוך השיח הזה נוצר חיבור מאוד חזק והרבה דמיון, בזהות, בקשרים ובאהבה.

הדרך הייתה לא פשוטה, לעיתים היה קושי לשתף ולהיות פעילים. אך בנקודת השיא, ביצירת הדיוקן היה מאוד מרגש לראות את הקשרים והחיבור שנוצרו בין שתי העולמות. נראה כי הצלחנו ביחד להגיע לתוצר שכל אחד לקח רגע לחשוב, להתעמק, לתהות ולהביא את עצמו לתוך הציור.

אנחנו רוצים להגיד תודה ל"פרויקט לכיתה", שתמכו בנו ועזרו לנו בגיוס המשאבים על מנת שהערב הזה יצא לפועל.
לכל צוות בית הספר והתלמידים.
ולבית אבות משען.